بلاگ

بیماری قارچی، شایع ترین مشکل گیاهان آپارتمانی

یکی از شایع ترین و بیشترین مشکلاتی که گیاهان آپارتمانی دچار اون می شوند مشکلات قارچی گیاه هست.
مشکلات قارچی گیاه که کم کم سبب از بین رفتن گیاه شما می شود انواع مختلفی دارد که سه نوع از این بیماری را در این مقاله مورد بحث قرار می دهیم.
معمولا مشکلات قارچی پیشروی می کنند و کل گیاه را تحت تاثیر خود قرار می دهند از ریشه گرفته تا برگ ها و روی هر قسمت از گیاه نشانه های خاصی دارد. مثلا روی برگ ها نشانه هایی از قبیل زردی، قهوه ای شدن، شل شدن، سفیدک و… دارد.
نکته مهم این می باشد که متاسفانه نشانه های قارچ از روی برگ گیاهان از بین نمی رود ولی این مشکل دیگر در برگ های جدید دیده نمی شود پس اگر از هر کدام از سموم استفاده کردید انتظار از بین رفتن نشانه ها از رویبرگ ها را نداشته باشید.
روی ساقه حالت نرمی دارد و اگر روی ریشه باشد که کم کم گیاه شما خشک می شود.
سه مورد از شایع ترین بیماری های قارچی گیاهان را که در این مقاله راجبشان صحبت میکنیم عبارتند از:

  • قارچ
  • باکتری
  • سفیدک سطحی

 

تمامی این سه مورد مختص یک نوع قارچ خاص می باشد یعنی گیاه شما دچار بیماری قارچی می شود بعد اگر از بین نرود و مقاومت کند (این مقاومت بسته به نگهداری های قبلی شما همچنین استفاده از کود های تقویتی از قبیل کلسیم دارد) ممکن هست دچار نوع دیگری از بیماری قارچی مثلا سفیدک شود.

در مجموع کلی تمامی این مشکلات یک نوع بیماری قارچی می باشد که هر کدام به نوعی گیاه شما را تحت تاثیر قرار میدهد

توضیحات ویدیویی قارچ زدگی گیاه آپارتمانی

 

قارچ زدگی گیاه


بی شک یکی از خطر ناک ترین آفت هایی که گیاه شما دچارش می شود همین قارچ گیاه هست که معمولا به خاطر آبیاری نامناسب، محل نگهداری نامناسب، شرایط نگهداری و … گیاه شما دچار این مشکل می شود.
همونطور که قبل تر هم بهتون گفته بودم نشانه هایی از قبیل زردی، شل شدن، قهوه ای شدن برگ ها دارد.

راه حل از بین بردن قارچ گیاهان چیست؟

بهترین راه حلی که برای از بین بردن این قارچ گیاهاتون وجود دارد، استفاده از انواع قارچ کش ها می باشد. سم قارچکش فیروزه یکی از بهترین انتخاب هایی هست که میتوانید داشته باشید چرا که هم پیشگری می کند هم درمان یعنی در زمان هایی که گیاه شما هیچ مشکلی ندارد میتوانید برای جلوگیری از قارچی شدن گیاهاتون از این سم استفاده کنید.همچنین برای مشاوره و خرید عمده این محصول و بقیه محصولات می توانید به صفحه خریدعمده کود سر بزنید و از اون طریق اقدام کنید.

باکتری گیاهان

 

یکی دیگر از مشکلاتی که گیاهان شما دچار اون می شوند باکتری هست که علائمی شبیه به همان قارچ دارد البته با تفاوت های اندکی برای مثال در قارچ زدگی لکه های قهوه ای رنگی مشاهده می شود و در زمانی که باکتری وجود داشته باشد همین لکه ها قهوه ای رنگ دور اون هاله ای زرد رنگ وجود دارد

راه حل از بین بردن باکتری گیاهان چیست؟

مناسب ترین راه حل برای از بین بردن باکتری ها استفاده از سم مخصوص باکتری کش می باشد البته می توانید از سموم قارچ کش هم استفاده کنید ولی اگر از سم باکتری کش استفاده کنید اثر دهی بهتری دارد. مناسب ترین و بهترین سم باکتری کش که میتوانید تهیه کنید سم باکتری کش فیروزه می باشد که با ازبین بردن اثرات باکتریایی گیاه شما رو از بین می برد.

سم باکتری کش فیروزه

سفیدک سطحی

 

این بیماری در اثر یک نوع قارچ روی برگ های گیاه شما به صورت لکه های سفید و یا خاکستری نمایان می شود که به تدریج افزایش می یابد و گیاهان شما رو کامل در بر می گیرد. این بیماری قارچی اگر کنترل نشود کم کم دیواره ی سلولی برگ رو از بین می برد و گیاه شما از بین خواهد رفت.

راه حل از بین بردن سفیدک سطحی چیست؟

همانطور که می دانید موثرترین و بهترین روش استفاده از سم مخصوص برای این سفیدک ها می باشد به همین منظور میتوانید از سم مخصوص سفیدک سطحی فیروزه استفاده کنید.

سم سفیدک سطحی

سخن پایانی

در صورت بروز هرگونه علائمی که روی برگ گیاهتون یا کلا تمام نواحی گیاهتون مشاهده کردید اول مشکل رو بررسی کنید و سم مورد نظر رو استفاده کنید. شاید گیاهان شما نشانه های خاصی داشته باشد ولی مشکل چیز دیگری باشد.به همین منظور می توانید از صفحه خرید کود که پر از نکات مفید هست می توانید استفاده کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *